Välja mellan operatörer och telefonbolag

Minns ni förr, när man skulle ringa, då var det hemifrån man gjorde det, eller en fast telefon på jobbet. Man fick sitta på det ställe telefonen var placerad och göra sitt samtal. Sedan kom ju bärbara och nu idag har nästan alla en mobil. Förr fanns det inte många operatörer att välja mellan, medan det nu finns hur många som helst nästan. Så hur vet man vilken man ska ha, när man ska skapa ett telefonabbonemang? Om man funderar mellan några olika, så kan man jämföra dem. Det går även att kolla med Telia kundtjänst, eller kanske Tele2 kundtjänst, och höra med dem om de har något särskilt att erbjuda för just dig. 

Jämföra är bra

Att jämföra de olika operatörerna är inte fel. Det gör att du kan få det allra bästa avtalet. Du bör jämföra kostnader, dels förstagångs och sedan vad det kostar per månad. Kolla även vad det är för avtal du väljer, så att det inte tillkommer dolda avgifter eller annat. Se till att välja en bra operatör, som kan erbjuda dig en telefon på köpet till exempel. 

Prata med kundtjänst

Ett bra telebolag ska även ha en bra kundtjänst och som kanske kan ge extra förmåner till dig. Hör med Telia kundtjänst, eller med Tele2 kundtjänst, vad de kan ge, de brukar ha bra saker att bjuda på!

 

 

28 dec 2017