Hur får du besökare att stanna till i din mässmonter?

Är det så att du brukar stå på mässor av olika slag med ditt företag? Kanske du lägger ut tiotusentals kronor på det och kanske är det årets viktigaste tillfälle att möta nya och befintliga kunder. Men hur får man då besökare att stanna till vid just din monter? Hur får man dem att även stanna kvar en stund? Det finns ett par saker du kan göra och det ska vi tipsa dig om.

Bra tips för att få en bra monter

Det gäller att sticka ut, synas, skapa uppmärksamhet och få behålla kunder i din monter. Det kan du göra genom att först fundera på målet med mässan. Är det för att generera leads? Eller är det träffa befintliga kunder? Kanske det är för att sälja produkter på plats. 

Se även över hur målgruppen ser ut, så att du kan anpassa monterns utseende och funktion samt sättet att kommunicera på. Det kan vara smart att ha skålar med reklamgodis stående, alla gillar godis, inom alla målgrupper!

Det är även bra att anspassa montern efter den grafiska profil som ni har i företaget. Det gör att ni snabbt kommer att kännas igen!

Våga även att utsmycka din monter med färg eller visuella intryck, det gör att alla kommer minnas er, mer än om du satsar på en stel monter med de klassiskt vita monterväggarna. Satsa även på att ha med egen belysning. Då kan ni ha punktbelysning för att visa upp delar av montern på annat sätt. 

22 jan 2020