Lagerhållning behöver inte bli så krångligt

Stora företag har egna lager för att korta ner transporttider, men för ett mindre företag kan lagerhållning bli ganska dyrt. Man måste först och främst ha lämpliga lokaler, och sedan måste man ha personal som sköter lagret. Det inkluderar uppackning, placering, plockning och packning vilket kan äta upp stora delar av förtjänsten. För att komma ifrån dessa kostnader kan man använda sig av TPL (tredjepartslogistik) där allt detta ingår. Mot en ksotnad som understiger vad du får betala för att hålla ett eget lager får du hjälp med all logistik som krävs, från mottagande av artiklar, till distribution av varor till slutkunden. Det är ett smart sätt för mindre och medelstora företag att hålla nere kostnaderna. 

Hur hittar man rätt samarbetspartner?

Tredjepartslogistik är något som vuxit fram det senaste årtiondet och har blivit ett mycket populärt sätt att få en kostnadseffektiv verksamhet. Men det gäller att hitta rätt 3PL partner! Det du ska tänka på är att den du anlitar kommer att bli ditt ansikte utåt. Din ambassadör gentemot dina kunder. Det sätt de packar varor på, och hur varorna ser ut när de packas upp hos kunden, är otroligt viktigt. Se därför till att anlita någon som har lång erfarenhet och gott renommé. Vi kan rekommendera Hillmers Logistik som är mycket duktiga på tredjepartslogistik. Med dem vid din sida vet du att dina kunder kommer att få rätt produkter, vid rätt tillfälle. Du kan också söka efter TPL eller 3PL för att hitta företag i ditt närområde som sysslar med samma sak. 

8 mar 2019